miercuri, 30 ianuarie 2013

Focaccia cu ceapa rosie si masline

  


    Am oroare de aluaturi dospite....sotul este mare amator.....SOLUTIE : masina de facut paine. Am primit-o cadou de la Mos Craciun (a se citi mama soacra) si uite asa avem si noi paine facuta in casa asa cum isi doreste el si sunt si eu foarte mandra de mine si de tot ce pot sa experimentez in timp mult mai scurt si cu rezultate mult mai bune. Pe langa asta, spre rusinea mea nu de putine ori am plecat cu painea in plasa de la vizitele in provincie la mami care are grija sa-i fac ginerelui lipie. 
     Azi i-am facut o surpriza cu aceasta focaccia cu ceapa rosie si masline, combinatie inspirata din ....ce aveam pe acasa. Varianta italiana mai aromata si mai aratoasa a lipiei facuta de bunicile noastre are mare succes la noi, sper ca si la voi.

Ingrediente aluat:

210 ml apa calduta
3 lingurite ulei de masline
1 lingurita rasa sare (plus ce mai presaram deasupra)
2 lingurite zahar
1 lingurita lapte praf 
325 g faina 650
1/2 cub drojdie proaspata (aprox 12 g)

Topping:

oregano
1 ceapa rosie tocata marunt
50 g masline feliate (eu nu am avut si am muncit putin sa tai marunt cam 10 masline maricele)
 ulei de masline

   Am pus ingredientele de aluat in cuva masinii si am dat pe programul de framantat si dospit, la bip am adaugat ceapa, maslinele si oregano. 
In alta ordine de idei se poate face foarte usor un aluat clasic din toate ingredientele : dizolvam drojdia cu zaharul, laptele praf si putina apa, apoi framantam cu restul ingredientelor pana cand are un aspect omogen, adaugam si ceapa , maslinele si oregano, acoperim si lasam la dospit.

David nerabdator sa vada FOIACA

Asa arata aluatul meu inainte sa-l pun in tava


   Intindeti aluatul in tava folosindu-va de degete si ulei de masline, presarati oregano si sare de mare si dati la cuptorul preincalzit la 200 grade pana capata o culoare aurie.





    Timp in care am batut pasul pe loc langa cuptor de nerabdare pentru ca nu pot sa va descriu cum miroase in casa...doar pentru asta si tot merita sa incercati. Dupa 20 minute am scos minunatia din cuptor, am lasat-o putin sa se racoreasca si am savurat-o alaturi de micul meu ajutor.







     Asteptam si parerea avizata a celui mai mare consumator din familie cand ajunge acasa,pana atunci..... Sa ne fie de bine!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu