marți, 29 ianuarie 2013

Grisine cu seminte



    Desi nu se vede (din fericire), avem obiceiul sa rontaim mereu cate ceva si pentru ca nimic din magazine nu e pe gustul meu in cautare de ceva gustos, aratos si cel mai important sanatos, ma straduiesc sa avem mereu cate ceva pregatit de noi din care sa se serveasca si baietelul meu de 2 ani si jumatate. Grisine am incercat multe retete de-a lungul timpului, dar cum sunt in faza seminte de tot felul, in toate felurile si chiar avem provizii mi-am zis ca niste grisine cu seminte ar fi exact ce mi-as dori sa rontai seara la un film. Si cum vremea de afara e perfecta pentru stat langa cuptor (in Bucuresti ninge de cateva zile), iar ingredientele erau la indemana mea ...iata ce a iesit.:

Ingrediente:
350 ml apa
1 lingurita zahar
1 lingurita sare
3 linguri ulei masline
200 g faina alba 650
400 g faina integrala
seminte macinate de care aveti (dovleac,floarea soarelui,susan,in)-eu am pus cam 3/4 cana
25 grame drojdie prospata
1 ou / ulei in varianta de post


     Aluatul l-am pregatit la masina de facut paine, unde am pus toate ingredientele in ordinea de mai sus (mai putin oul) si am dat pe programul de framantat si dospit. 
    In varianta manuala se freaca zaharul cu drojdia, se adauga o lingura faina alba si putina apa calduta si se lasa deoparte pana face bule deasupra. Intr-un vas mai mare se pune restul de faina, semintele, sarea, maiaua pregatita si se amesteca. Cand aluatul este omogen se adauga treptat uleiul si se mai framanta putin. Se acopera vasul cu folie alimentara si se lasa la dospit pana isi dubleaza volumul.
       Indiferent cum ati procedat pana aici, incalziti cuptorul la 200 grade.....e timpul sa le modelam .
Presarati faina pe masa de lucru, impartiti aluatul in 6 (atatea tavi ar trebui sa iasa). Impartiti fiecare bucata in multe bucatele mici pe care le intindeti sub forma de rulouri subtiri. Le ungem cu ou si presaram mac, susan, sare sau amestec dupa gust si le coacem.
Pana se coace o tava aveti timp sa o pregatiti pe urmatoarea. A mers destul de repede si nu am facut nici multa mizerie in bucatarie, insa atentie ai tendinta sa mananci pana le termini, nici baietelul meu nu se mai oprea :)
Rezultatul final il vedeti mai jos:






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu